Showing 505–528 of 567 results

GEORGES FOUQUET – CHARLES DESROSIERS – PURSE MOUNT, CIRCA 1902

PURSE MOUNT, CIRCA 1902
Silver, decorated with two fantastic animals, their heads facing each other
and holding a ball in their open mouth
Signed G. FOUQUET PARIS
10.5 cm. high
15.2 cm. long

Bibliography
Les Fouquets, Musée des Arts Décoratifs, 1983, p. 100
L’Art décoratif, September 1902, ill. p. 254

VICTOR BARRUCAND – LEHAYE – LEON CARRE – “LE CHARIOT DE TERRE CUITE”

“LE CHARIOT DE TERRE CUITE”
Paris, Piazza, 1921. In-4° (300 x 230 mm), reliure de maroquin aubergine, le premier plat orné sur fond or d’un éléphant mosaïqué en maroquin blanc, ivoire, rose, mauve, violet et bleu. Le dos à quatre nerfs est frappé du titre de l’ouvrage et du nom de l’auteur. Cadres intérieurs de même maroquin, coins décorés, filets dorés. Doublures et gardes de moire violette. Tranches dorées. Couverture et dos conservés. Etui. (LEHAYE rel).
Illustré de nombreuses compositions miniatures en couleurs et or de Léon Carré, coloriées au pochoir.
Tirage limité à 910 exemplaires, celui-ci le n°159 des 135 sur Japon impérial contient un état en noir des illustrations sur vélin mince. Ex-Libris R. Nossam.

THEODORE DECK- ERNEST CARRIERE – PITCHER, CIRCA 1900

Celadon green and decorated with a frog and a water lily
“Blue Deck”
Signed ERNEST CARRIÈRE and TH DECK
Seal: Two points in a circle separated by a vertical line

Exhibition:
Société Nationale des Beaux-Arts, 1902
Exposition de la porcelaine, son décor, sa monture, musée Galliera, Paris 1907

Bibliography:
L’Illustration, n°3088, 3 may 1902, special number of the exhibition, ill. p. 316

FRANCOIS-RUPERT CARABIN – “LOIE FULLER” SCULPTURE, CIRCA 1900

“LOIE FULLER” SCULPTURE, CIRCA 1900
Light brown patinated bronze heightened in red
Signed and numbered E12
23 cm. high

Exhibition
Société Nationale des Beaux-Arts, Paris, 1897, 1899
Salon de la Libre Esthétique, Bruxelles, 1897, cat. n.75 to 80
Austellung der Vereinigung Bildender KÜnstler Österreichs, Vienne, 1898
Exposition Universelle, Paris, 1900, n.90 (cat.)
Le décor de la vie sous la IIIème République, Pavillon de Marsan, 1933, n.847 (cat.)
Musée Galliéra, Rupert Carabin, 1934-1935, n. 49 (cat.)
L’Oeuvre de Rupert Carabin, Galerie du Luxembourg, Paris, 1974, n. 75 & 76 (cat.)
Loïe Fuller : Magicien of light, Virginia Museum, Richmond, 1979, cat. n.11-16, ill. p. 46-47
François-Rupert Carabin, Musée d’Art Moderne de Strasbourg and Musée d’Orsay, 1993, ill. p. 72 & 73 (cat.), n.30 and 34

Bibliography
Catalogue de la Société Nationale des Beaux-Arts, 1897
La Gazette des Beaux-Arts, 1897, p. 247
G. Geffroy, la Vie Artistique 1897, p. 378
Ver Sacrum, n. 56, May-June 1898 and n.9, September 1898
C. Saunier Rupert Carabin, La Revue d’Art, n.11, January 1900, p. 161 to 168
G. Coquiot Biographies Alsaciennes X, François Rupert Carabin, Revue Alsacienne Illustrée, 1901, p. 146
Catalogue de vente Collection A. Alexandre, 1903, n.150 to 156 (Danseuse Serpentine)
G. Coquiot Les figurines de Carabin, l’Art Décoratif, January 1907, p. 25 à 30
Catalogue of the exhibition Le décor de la vie sous la IIIème République de 1870 à 1900, Pavillon de Marsan 1933
Catalogue of the exhibition Carabin au musée Galliéra 1934-1935
Catalogue of the exhibition L’Oeuvre de Rupert Carabin, Galerie du Luxembourg, 1974, p. 171 & 172

FRANCOIS-RUPERT CARABIN – “LOIE FULLER” SCULPTURE, CIRCA 1900

“LOIE FULLER” SCULPTURE, CIRCA 1900
Light brown patinated bronze heightened in red
Signed, numbered F8 and bearing the foundry mark FJ
18.5 cm. high

Exhibition
Société Nationale des Beaux-Arts, Paris, 1897 & 1899
Salon de la Libre Esthétique, Bruxelles, 1897, cat. n.75 – 80
Austellung der Vereinigung Bildender KÜnstler Österreichs,
Vienne, 1898
Exposition Universelle, Paris, 1900, n. 90 (cat.)
Le décor de la vie sous la IIIème République,
Pavillon de Marsan, 1933, n. 847 (cat.)
Musée Galliéra Rupert Carabin, 1934-1935, n. 49 (cat.)
L’Oeuvre de Rupert Carabin
, Galerie du Luxembourg, Paris, 1974, n. 79 (cat.)
Loïe Fuller: Magicien of light
, Virginia Museum, Richmond, 1979, cat. n.11-16, ill. p. 46-47
François-Rupert Carabin
, Musée d’Art Moderne de Strasbourg and Musée d’Orsay, 1993, repr. p. 72, 73 (cat.) n. 30, 34

Bibliography
Catalogue de la Société Nationale des Beaux-Arts, 1897
La Gazette des Beaux-Arts, 1897, p. 247
G. Geffroy, la Vie Artistique 1897, p. 378
Ver Sacrum, n°56, may-june 1898 et n. 9, september 1898
C. Saunier Rupert Carabin, La Revue d’Art, n°11, january 1900, p. 161 to p. 168
G. Coquiot Biographies Alsaciennes X, François Rupert Carabin, Revue Alsacienne Illustrée, 1901, p. 146
Catalogue de vente Collection A. Alexandre, 1903, n. 150 – 156 (Danseuse Serpentine)
G. Coquiot Les figurines de Carabin, l’Art Décoratif, janvier 1907, p. 25 à 30
Catalog of the exhibition Le décor de la vie sous la IIIème République de 1870 à 1900, Pavillon de Marsan, 1933
Catalog of the exhibition Carabin au musée Galliéra, 1934-1935
Catalog of the exhibition L’Oeuvre de Rupert Carabin, Galerie du Luxembourg, 1974, p. 175

FRANCOIS-RUPERT CARABIN – “FEMME PIEUVRE” INKWELL, CIRCA 1900

“FEMME PIEUVRE” INKWELL, CIRCA 1900
Enameled stoneware
Bearing the monogram of the artist, numbered 42
16 cm. high

Exhibition
Salon de la libre esthétique, Bruxelles, 1897 (galerie Laffite)
Société Nationale des Beaux-Arts, 1897
Galerie Laffite, 1894-1895
Les Industries d’Art au Salon de la libre Esthétique, Bruxelles, 1897
L’Oeuvre de Rupert Carabin, Galerie du Luxembourg, Paris, 1974

Bibliography
Catalogue de la Société Nationale des Beaux-Arts, 1897

PIERRE-ADRIEN DALPAYRAT – ALPHONSE VOISIN-DELACROIX – COLOCYNTH, CIRCA 1900

COLOCYNTH, CIRCA 1900
Grès with yellow glaze, with blue and brown dripping
Impressed with the Voisin-Delacroix seal
11.5 cm. high

Bibliography
Arielle Guillaume Voisin-Delacroix – ou quand un sculpteur rencontre un céramiste, 1993,
similar model ill. p. 69, n. 43
Horst Makus Adrien Dalpayrat – Céramiste de l’Art Nouveau, Arnoldsche, 1998,
similar model ill. p. 114, n. 31

PIERRE-ADRIEN DALPAYRAT – “LEDA AND THE SWAN”, CIRCA 1900

“LEDA AND THE SWAN”, CIRCA 1900
Polychrome enameled stoneware
Signed
23 cm. high
26 cm. long

Exhibition
Sammlung Maria und Hans-Jörgen Heuser, Hamburg
Kunstgewerbemuseums, Köln, 10/4 – 28/7 1974
Kestner-Museum, Hannover, 22/8 – 3/11 1974
Hessischen Landesmuseum, Darmstadt,12/12/74 –
2/2/75 n. 100

Bibliography
Prestel-Verlag München, 1974 Französische Keramik zwischen 1850 und 1910, ill. p. 161, n. 100
The Paris Salons, p. 101

GEORGES DE FEURE – VASE, CIRCA 1900

VASE, CIRCA 1900
White and pink porcelain with stylized vegetal decoration
Marked with the artist’s monogram
29 cm. high

Identical model in the GDA collection in Limoges

Bibliography
Edith Mannoni, Porcelaines de Limoges, Massin éditeur, ill. p. 93

Exhibition
Georges de Feure – Du symbolisme à l’art nouveau, Musée départemental Maurice Denis, Le Prieuré
11 March-5 June 1995
Fondation Neumann, Gingins, Suisse, 15 June-3 September 1995, n. 122

EMILE GALLE – VITRINE, CIRCA 1900

VITRINE, CIRCA 1900
Decorated with marquetry panels and sculptures
of snails, bats, peacock moth and acanthus leaves,
the base entirely sculpted with bats
Signed
191 x 93 x 50 cm.

Another example
The Yamazaki Mazak Museum of Art, Japon, inv. n° ANF-360901

Bibliography
The Yamazaki Mazak Museum of Art, Glass, Ceramic and Furniture, Japon, 2010, ill. p. 114 & 115
Georges de Bartha & al, Gallé furniture, Antique collectors club, 2012, ill. p. 299

EDMOND HENRI BECKER – LEBLANC-BARBEDIENNE – IMPORTANT CARTEL CLOCK, CIRCA 1900

IMPORTANT CARTEL CLOCK, CIRCA 1900
Gilt and chased bronze; the medallions bearing the names of the four seasons
Signed E. Becker, F. Barbedienne, marked FUGIT IRREPARABILE TEMPUS
90 cm. high

Exhibition
Exposition Universelle, 1900

Bibliography
Les Industries d’Art à l’Exposition Universelle de 1900, from Victor Champier, published by la Revue des Arts Décoratifs, Paris 1902

EDMOND HENRI BECKER – SARAH BERNHARDT IN “GISMONDA”, CIRCA 1900

SARAH BERNHARDT IN “GISMONDA”, CIRCA 1900
Carved gilt bronze medallion, light relief
Bearing the monogram of the artist
Based on the etching of Théobald CHARTRAN, engraved by Adolphe LAMOTTE

21.3 x 15.3 cm.

This model was also made as a gilt bronze medal (3.5 x 2.2 cm.) with the following inscription
on the back: Becker according Chartran and FIX. Fix was the name used by the jeweler Savard